saç ekimi sonrası şişlik
saç ekimi sonrası şişlik

Modern Saç restorasyonu minimal invaziv ve bu nedenle vücut için kolay olmasına rağmen yine de cerrahi bir işlemdir. Saç ekimi operasyonu sırasında herhangi bir sorun yaşanmamasına karşın operasyondan sonra şişlik oluşması olasılığı her zaman mevcuttur.

Saç ekiminden birkaç gün sonra alın ve gözleri etkileyebilecek şişliklerle karşı karşıya kalınabilir. Bu şişlik kişiyi görsel açıdan rahatsız edebilse de sağlık açısından herhangi bir zararı bulunmaz. Birkaç gün içinde de kendiliğinden düzelir.

Şişme, vücudun olağan dışı bir bölümünün hem iç hem de dış olarak genişlemesini ifade eder. Ya iltihaplanma sonucu ya da vücutta tutulan sıvı nedeniyle gelişebilir. Aslında vücut herhangi bir travmaya böyle tepki verir. Cerrahi yaralar da enfeksiyona ve şişmeye neden olabilen etkenlerdir. Diğer bir neden de anestezi olabilir çünkü saç ekimi operasyonundan önce kafaya çok fazla sıvı enjekte edilir. Ameliyat sırasında enjekte edilen ilaçlar da şişliğe neden olabilir.

Saç Ekimi Ameliyatı Sonrası Şişlik Neden Olur?

Saç ekimi yaptıran hastaların alınlarında ya da göz altlarında şişlikler ortaya çıkabilir. Cerrahın ağrıyı ve kanamayı durdurmak için kafa derisine anestezi ve adrenalin gibi belirli sıvıları enjekte ettiği saç ekimi prosedürü nedeniyle de şişlik oluşabilir.  Uygun tedavi ile şişlik birkaç gün sürebilirken bazı durumlarda enfeksiyona ve hastada rahatsızlığa neden olabilir.

Saç Ekimi Ameliyatı Sonrası Şişliği Önlemek Ya Da Azaltmak İçin İpuçları

Soğuk kompres uygulamak göz çevresinde ortaya çıkan şişliğin azaltılmasında etkili olabilir. Soğuk kompres göz çevresindeki kan damarlarını daraltmaya yardımcı olur ve göz çevresindeki şişkinliği önler. Ancak aşırı soğuk kompres kullanımı yeni saç köklerinin büyümesini etkileyebileceğinden uygulama dikkatli bir şekilde yapılmalıdır.

Bazı kişiler için egzersiz yapmak günlük rutinin önemli bir parçasıdır. Ancak saç ekimi operasyonu sonrası kaçınılması gereken noktalardan biridir. Saç ekiminden 3-4 gün sonra hasta normal aktivitelerine devam edebilir. Ancak şişmeyi artırabileceğinden yorucu fiziksel aktivitelerden bir süre uzak durmalıdır. Yorucu fiziksel aktiviteler sonunda kan pıhtısı oluşumuna neden olabilecek şişmelere neden olabilir. Yoğun egzersiz kişinin terlemesine yol açar. Terleme ise enfeksiyon riskini artırarak iyileşme sürecini engelleyebilir.

Saç ekimi ameliyatı sonrası iyileşme sürecinde baş bölgesinin yükseltilmesi önemlidir. Bunun için uyku pozisyonunda dahi baş dik ve vücuttan yüksekte tutulmalı, baş aşağı eğilmemeye özen gösterilmelidir. Ayrıca uyurken sırt ağırlığı desteklenmeli, başın açısı iyi ayarlanmalı ve şişliğin azaltılması için boynun altına birkaç yastık koyulmalıdır.

Saç ekimi ameliyatından sonra yeterli miktarda su tüketildiğinden emin olunmalıdır. Bunun nedeni, suyun operasyon sırasında uygulama bölgesine enjekte edilen sıvıları temizlemeye yardımcı olmasıdır. Şişmeyi azaltmaya yardımcı olacağından hastanın bol su içmesi önerilir. Günde 2-3 litreden fazla su içilmesi şişliğin geçmesi gereken sürenin kısalmasını sağlayabilir. Su bu tür operasyonlarda sıvıların lenfatik sistemden daha hızlı temizlenmesine yardımcı olduğu için çok önemlidir.

Aynı şekilde söz konusu sıvıların derinin altına itilmesi için alnın ortasından yana doğru hafif bir süpürme hareketi kullanılmalıdır. Bu sırada cilt çekilmemeli ve saç ekimi yapılan bölgeye dokunulmamalıdır.

Reçete Edilen İlaçlar Düzenli Kullanılmalı

Saç ekimi uygulamasından sonra oluşabilecek ağrının tedavi edilmesi ve iyileşme sürecinin hızlandırılması için doktor bazı ilaçlar reçete eder. Tedaviye ek olarak, prosedürden sonra talimatların dikkatli bir şekilde yerine getirilmesi, tedavinin başarısını etkileyen faktörlerden biridir. Bununla birlikte kanın incelmesine ve şişlik oluşmasına neden olabileceğinden aspirin ve diğer kan sulandırıcı ilaçlar 1 hafta süreyle kullanılmamalıdır.

Şişlik saç ekiminin yaygın görülen ve genellikle birkaç gün sonra kendiliğinden kaybolan hafif bir yan etkisidir. Fakat bazı durumlarda şişlikler daha kötüleşir ve uzun süreli olabilir. Bu durumda doktorun uygun gördüğü tedavi uygulanmalıdır.

Saç Ekimi Sonrası Kızarıklık Neden Olur?

saç ekimi sonrası kızarıklık

Hastaların en sık sorduğu sorular arasında saç ekimi sonrası kafa derisi iltihabı ve kızarıklığı ile ilgili olanlar yer alır. Saç ekimi sonrası kızarıklık, saç köklerinin ekilmesine ve iyileşme sürecine bağlı olarak oluşur. Vücut operasyon bölgesine kan pompalar. Böylece hücreler daha fazla oksijen ve besin alabilir, daha hızlı iyileşebilirler. Kızarıklık daha açık renkli cilde sahip olan hastalarda daha belirgin bir şekilde görülebilir.

Saç ekimi operasyonu sırasında uygulanan tekniğe göre donör ve ekim alanında çok sayıda küçük delik açılır. Donör bölgeden alınan kökler yeni deliklerine yerleştirilir. Buna bağlı kabuklanmalar meydana gelebilir.

Saç ekimi sonrası iyileşme sürecinin normal bir parçası olduğundan hastaların kızarıklıktan tamamen kurtulması mümkün değildir. Ancak bu, hafifletilemeyeceği anlamına gelmez. Bunun için çok sıcak suyla duş almamaya ve güneşli günlerde şapka takmaya özen gösterilmelidir. Bu adımların dışında, saç ekiminden sonra doktorun önerdiği kremlerin ve losyonların kullanılması da mümkündür.

Hastadan hastaya değişmekle birlikte saç ekimi sonrası kızarıklık genellikle saç ekimi operasyonundan 1 ila 3 hafta sonra kaybolur. Çok soluk ya da hassas ciltli kişilerde kızarıklık süresi 2 aya kadar uzayabilir.