Meme estetiği yani meme büyütme, meme küçültme ve meme dikleştirme ameliyatı yapılacağı durumlarda dikkat edilmesi gereken pek çok farklı faktör vardır. Bu faktörlerden bazıları ortak olmakla birlikte, bazıları uygulanacak olan prosedür özelinde değişiklik gösterebilir. Uygulanacak olan cerrahi prosedürden optimum fayda sağlanması için doğru doktor seçimi kritik öneme sahiptir. Meme estetiği prosedürlerini gerçekleştirecek olan doktor alanında uzman ve deneyimli olmalıdır. Uzman ve deneyimli bir doktor seçmek, uygulanacak olan prosedürün başarısı ve güvenliği üzerinde doğrudan etkilidir.

Meme estetiği yaptırmak isteyen hastalar uygulanacak prosedürün kapsamı, uygulama süreci ve sonrası hatta olası riskler hakkında detaylı bir şekilde bilgi sahibi olmalıdır. Hastaların uygulanacak olan prosedür hakkında gerçekçi beklentiler içerisinde bulunmalıdır. Hastanın operasyondan beklentileri doktor tarafından net bir şekilde anlaşılmalı, doktor hastanın beklentilerinin gerçekçiliğinden emin olmalı ve gerekli durumlarda doğal ve estetik açıdan tatmin edici bir sonuç almak için gerekli yönlendirmeleri yapmalıdır.

Meme Büyütme Öncesi ve Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

meme-buyutme-oncesi-sonrasi-nelere-dikkat-edilmelidir

Meme büyütme estetiği ameliyatından önce hasta ve doktor arasında detaylı bir görüşme yapılmalı, hasta muayene edilmeli ve sürecin tüm ayrıntıları ile ilgili bilgilendirilmelidir. Bu görüşmede en önemli nokta, hastanın meme büyütme estetiği ameliyatı için uygun bir aday olup olmadığını belirlemektir.

Meme büyütme estetiği ameliyatı için uygun bulunan hastaların göğüs, göğüs kafesi ve beden ölçümleri yapılır. Boyun ve göbek deliği arasında kalan gövde kısmı farklı açılardan fotoğraflanır. Göğüs kafesinin yapısı, meme şekli ve asimetri bulunup bulunmadığı değerlendirilir. Ardından kullanılacak olan meme implantının şekli, büyüklüğü, uygulanacak kesi ve implantın yerleştirileceği plan belirlenir. Ameliyatın olası risk ve komplikasyonları hakkında hasta bilgilendirilir.

Göğüs sağlığı hakkında bilgi edinmek için göğüs muayenesi yapılır. Ultrason ve gerekli görülen diğer yöntemler kullanılarak, herhangi bir kitle ya da patoloji olup olmadığı değerlendirilir. Bu sayede henüz fark edilmemiş sorunlar varsa, bunların belirlenmesi de söz konusu olabilmektedir.

Hastanın ameliyata en iyi şekile hazırlanabilmesi için dikkat etmesi gereken konular, tüketmesi ve tüketmemesi gereken besinler gibi konularda detaylı bilgilendirme yapılır. Meme büyütme estetiği ameliyatı olacak hastalar ameliyattan en az 15 gün önce kan sulandırıcı özelliğe sahip yeşil çay gibi bitki çaylarını, vitaminleri, besin desteklerini ve ilaçları tüketmeye ara vermelidir.

Meme büyütme estetiği ameliyatından sonra enfeksiyon, dikiş açılması, yaranın düzgün iyileşmemesi gibi riskleri minimize etmek için doktorun önerdiği dikiş bakımı düzenli olarak uygulanmalıdır. Dikişli bölge nemli ve ıslak bırakılmamalıdır. Doktorun önerdiği antiseptik sıvılar varsa, belirtilen sıklıkta uygulanmalıdır. Böylece enfeksiyonu önlemek, bölgeyi mikroplardan arındırmak ve yaranın kuru kalmasını sağlamak mümkün olabilir.

Meme büyütme estetiği ameliyatından sonraki ilk 2 hafta sırt üstü yatılması gerekir. Sırt birkaç yastıkla desteklenerek, ödem ve şişliklerin azalması süreci hızlandırılabilir. Ameliyattan yaklaşık 6 ila 7 hafta sonra yüz üstü yatmaya başlanabilir. Ancak bu sürenin iyileşmeye bağlı olarak hasta özelinde değişebileceği unutulmamalıdır.

Meme büyütme ameliyatından sonraki ilk 3 hafta korse kullanılır. Sonrası 6 ila 7 hafta boyunca çok dar ya da çok bol olmayan sporcu sutyeni giyilmelidir. Bu süreçte normal sutyen kullanmak dikiş bölgesinde hasara ve memeler üzerinde baskıya neden olabilir.

Meme büyütme ameliyatının ardından doktorun reçete ettiği antibiyotik ve ağrı kesici ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır. Bu sayede olası bir enfeksiyonu izlemek ve ameliyat sonrası ağrıları gidermek mümkün olabilir.  İlk 6-7 hafta zorlanmaya neden olabilecek basketbol, tenis, voleybol, fitness, halter ve dövüş sporlarından uzak durulmalıdır.

Meme büyütme ameliyatını izleyen ilk 2 hafta ağır kaldırılmamalı, kollar dengesiz bir şekilde yukarı doğru uzatılmamalı ve memeler olası darbelere karşı korunmalıdır. Aynı şekilde ilk 2-3 hafta cinsel ilişkiye girilmemelidir.

Meme Küçültme Öncesi ve Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Meme küçültme ameliyatı olmak isteyen hastalar muayene edilerek ameliyata uygunluk kararı verilir. Fiziki muayene sırasında hastanın genel sağlık durumu, memelerinin mevcut durumu, kullandığı ilaçlar, sigara ve alkol tüketimi değerlendirilir. Hastanın memelerinin büyüklüğü dolayısıyla yaşadığı fiziksel ve duygusal semptomlar hakkında bilgi edinilir. Ayrıca ameliyat sonrası elde edilecek sonuçlarla ilgili beklentilerin gerçeğe uygunluğu değerlendirilir.

Hasta meme küçültme ameliyatına uygun bulunursa, planlama sürecine geçilir. Ameliyat öncesi kaçınılması gereken yiyecekler, içecekler ve ilaçlar başta olmak üzere; ameliyat sürecine nasıl hazırlanılması gerektiği hakkında hasta detaylı bir şekilde bilgilendirilir. Ailesinde meme kanseri öyküsü bulunan kadınlardan Mamografi istenmesi söz konusu olabilir.

Meme küçültme estetiği ameliyatı tamamlanınca kesiler gazlı bezle kapatılır, daha sonra hastaya cerrahi sutyen giydirilerek memelerin desteklenmesi sağlanır. Bu süreçte dinlenmek, hızlı ve sağlıklı bir iyileşme süreci yaşanması için çok önemlidir. Ameliyattan sonra yaşanması olası şişlikleri azaltmak için, ilk 24 saat buz kompresi yapılması fayda sağlayabilir.

Ameliyatı takip eden ilk 2 hafta hasta besleyici ve antioksidan bakımından zengin yiyecekler tüketmeli, bol miktarda su içmeli, ağır kaldırmamalı, kollarını yukarı doğru uzatmamalı, doktor onayıyla vitamin ve mineral takviyesi almalıdır. Ameliyattan sonraki ilk ay yumuşak iç çamaşırları ve bol kıyafetler tercih etmek, hareketten kaynaklanan aşırı gerilmeyi önleyen bir unsur haline gelebilir.

Meme Dikleştirme Öncesi ve Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

meme-diklestirme-oncesi-sonrasi-nelere-dikkat-edilmelidir

Meme dikleştirme ameliyatından önce hastanın şikayetleri ve beklentileri öğrenilir. Fiziki muayene yapılır. Memeler ayakta ve otururken muayene edilip ölçüm yapılır. Hastanın yaşı, cilt yapısı, memelerin mevcut şekli ve boyutu gibi faktörler incelenir. Buna göre meme dikleştirme ameliyatıyla birlikte meme implantı takılıp takılmayacağı ve ameliyatın hangi teknikle yapılacağı belirlenir.

Hastanın yaşı ve aile geçmişi göz önünde bulundurularak ameliyat öncesi mamografi çekilmesi talep edilebilir. Ameliyata nasıl hazırlanılması, hangi yiyecek, içecek ve ilaçlardan uzak durulması gerektiği gibi konularda hasta detaylı bir şekilde bilgilendirilir.

Meme dikleştirme ameliyatından sonra gazlı bezin üzerine elastik bandaj sarılabileceği gibi hastaya cerrahi sutyen giydirilmesi tercih edilebilir. Ameliyat sonrası memelerde morluk, şişlik ve rahatsızlık hissi meydana gelebilir. Ayrıca hafif düzeyde ağrı hissedilmesi olağan bir durumdur. Ameliyat sonrası ortaya çıkan ağrı ve rahatsızlık hissi, doktorun reçete ettiği ilaçların kullanılması yoluyla giderilebilir.

Ameliyatı takip eden 4 ila 6 hafta boyunca kesintisiz olarak cerrahi sutyen kullanılmalıdır. Hastanın meme derisinin çok kuru olduğu durumlarda, doktorun önerisiyle birlikte günde birkaç kez nemlendirici uygulanabilir. Ancak nemlendirici uygulanırken meme cildini çekip gerdirmemeye ve nemlendiriciyi dikiş bölgelerinden uzak tutmaya özen gösterilmelidir.

Meme dikleştirme estetiği ameliyatının ardından meme uçlarında ve derisinde, şişliğe bağlı olarak bir miktar his kaybı oluşabilir. Genellikle şişliğin azalmasına bağlı olarak bu durum birkaç hafta içinde kendiliğinden düzelir. Kalıcı hale gelmesi ise nadir görülen bir durumdur.

Meme dikleştirme ameliyatını izleyen ilk birkaç gün içinde genellikle hastalar ayağa kalksa da, en az bir hafta işe ara verilmesi önerilir. 3 ila 4 hafta boyunca kollar zorlanmamalı ve ağır nesneler kaldırılmamalıdır. 2 hafta boyunca cinsel ilişkiden ve 4 hafta boyunca yorucu sporlardan uzak durmak gerekir.