meme küçültme operasyonunun planlaması nasıl yapılır

Tıp ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler sayesinde meme estetiği ameliyatları son derece başarılı, güvenilir ve tatmin edici sonuçlar alınmasını sağlayan estetik cerrahi prosedürleri olarak ön plana çıkmaktadır. Meme estetiği kadın görünümünü doğrudan etkilediğinden uygulanma sıklığı en fazla olan estetik cerrahi prosedürleri arasında yer alır.

Elbette meme estetiği ameliyatlarından elde edilen sonuçların doğal ve daha estetik görünümlü olması için ameliyatın kişi özelinde, titizlikle planlanması gerekir. Meme estetiği ameliyatlarının titizlikle planlanması, doğru tekniklerle ve uzman estetik cerrahlar tarafından uygulanması halinde istenilen sonuçların elde edilmesi mümkündür.

Meme Küçültme Ameliyatı Planlanırken İlk Adım Fiziki Muayenedir

Meme küçültme estetiği ameliyatından başarılı bir sonuç elde edilmesi için ameliyat kişi özelinde planlanmalıdır. Planlamanın ilk adımı ise hastanın fiziksel muayenesidir. Fiziksel muayene sırasında hastanın tıbbi geçmişi hakkında bilgi edinilir. Ailede meme ya da yumurtalık kanseri hikayesi ile hastada vasküler hastalıklar olup olmadığı öğrenilir.

Göğüs ve gövde uzunluğu, göğüslerin yükseklik ve ağırlık ilişkileri, cilt kalitesi, cilt altı yağ kalınlığı, meme simetrisi, meme ucu seviyeleri, meme ucu boyutu, meme altı kıvrımının seviyesi, pektoralis majör kaslarının boyutu ve memede kitle olup olmadığı gibi unsurlar değerlendirilir.

Bunların yanı sıra hastanın ihtiyaçlar tespit edilmeleri ve operasyondan beklentileri net bir şekilde öğrenilmelidir. Hastanın ameliyat sonrası elde edilecek sonuçla ilgili beklentilerinin gerçekçiliğinden emin olunmalıdır. Elde edilen bilgiler ışığında meme küçültme ameliyatının kapsamı, uygulanacak teknik ve diğer detaylar belirlenerek planlama süreci hasta özelinde gerçekleştirilir.

Meme Küçültme Ameliyatı ve Sonrası Hakkında Hasta Bilgilendirilmelidir

Hastanın meme ameliyatında uygulanacak teknik, ameliyat süreci ve ameliyattan sonraki süreç hakkında hasta detaylı bir şekilde bilgilendirilmelidir. Hastanın ameliyat öncesi yaşam tarzı alışkanlıklarında değişiklik yapması gerekiyorsa bu konuda gereken yönlendirme sağlanmalıdır. Ameliyattan önce kullanımına ara verilmesi gereken ilaçlar, bitkisel takviyeler ve benzer unsurlar hakkında hastanın aydınlatılması hem ameliyat sırasında hem ameliyattan sonra iyileşme sürecinde hastanın konforunun artırılmasını sağlayabilir.

Meme Küçültme Ameliyatında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Memelerin aşırı büyük boyutlara sahip olması, tüm ağırlığı taşıyan sırt ve omuz bölgelerinde ağrılar yaşanmasına neden olabilir. Bu açıdan değerlendirildiğinde meme küçültme estetiği ameliyatının yalnızca daha estetik bir görünüme sahip olmak için değil aynı zamanda kişinin sağlık durumunun ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla da uygulanabilen bir estetik cerrahi prosedür olduğu söylenebilir. Meme küçültme estetiği ameliyatı sırt ve boyun bölgesinde ağrılara aynı zamanda hastanın hareket kabiliyetinde azalmalara neden olabilen temel sorunu gidererek hastaların hem daha iyi bir görünüme hem daha yüksek yaşam konforuna erişirler.

Meme estetiği ameliyatlarında hasta özelinde planlama yapılması ve en doğru tekniğin uygulanması sayesinde ideal boyutlarda memelere sahip olmak mümkündür. Yapılan çalışmalar ile memenin her bölgesinin ölçü standartları belirlenmekte, en ideal ve estetik görünümlü memelere sahip olunması hedeflenmektedir. Hasta özelinde istenilen görünümü elde etmek için ameliyat sırasında yapılması gereken mme ucunun alt kısmından yeterli miktarda dokunun çıkarılmasıdır.

Böylece meme küçültme estetiği ameliyatından sonra meme ucunun altında kalan bölgelerde fazla dolgun ya da fazla sarkık bir görünümle karşı karşıya kalınması gibi istenmeyen durumlar önlenebilir. Bunu sağlamak için ilgili bölge gevşek ve uzunluğu fazla olmamalıdır. Diğer yandan meme ucunun üst kısmında meme dokusunun dolgunluğunu ve dış bükey yapıda olmasını sağlamak gerekir. Meme ucunun fazla kaldırılması halinde estetik görünümden uzaklaşılabileceği unutulmamalıdır.

Meme Küçültme Estetiği Nasıl Yapılır?

Meme küçültme estetiği uygulanacak hasta özelinde uygulanacak teknik belirlenir. Meme küçültme estetiği ameliyatından önce tüm hastalara meme ultrasonu, 40 yaş üzerindeki hastalara mamografi yapılır. Sigara kullanan hastalar, sigara kullanımına ameliyattan en az üç hafta önce ara vermeli ve ameliyattan sonra en az 3 hafta sigara kullanımından uzak durmalıdır.

Hasta özelinde elde edilecek yeni meme şeklini belirlemek için hasta ayakta durur pozisyondayken çizimler yapılır. Genel anestezi altında yapılan meme küçültme estetiği ameliyatı ortalama 2.5 ila 4 saat içinde tamamlanır. Ameliyattan sonra meme ucunda ve meme alt yarımında, yapılan kesilerden kaynaklanan düz çizgi ya da alt meme oluğuna gizlenmiş ters T şeklinde izler görülebilir. Sağlıklı bir iyileşme sürecinin yaşanmasıyla birlikte  izler zaman içerisinde belirginliğini kaybedecektir.

Meme küçültme estetiği ameliyatı tamamlanırken dikiş hattına yerleştirilen drenler ortalama 24 saat sonra çıkarılır. Ameliyat sonrası erken dönemde morarma, şişlik ve meme başında his kaybı gibi geçici durumlar yaşanabilir. Memeler bu tür yan etkilerin ortaya kalkması ve iyileşme sürecinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi sonucunda ortalama 6 ay içinde son şekillerini alırlar. Bu aşamada göz önünde bulundurulması gereken en önemli noktalardan biri iyileşme sürecinin her hasta özelinde farklı olabileceğidir. Hastanın genel sağlık durumu, cilt özellikleri, uygulanan teknik, estetik cerrahın deneyimi ve hastanın ameliyat sonrası doktorunun önerilerine uyup uymadığı iyileşme süreci üzerinde etkili olan faktörlerdir.