meme küçültme yöntemleri nelerdir
meme küçültme yöntemleri nelerdir

Kadın güzelliğinin en önemli unsurlarından biri olarak kabul edilmesi nedeniyle göğüslerinin görünümünden memnun olup olmamaları kadınların psikolojik durumları üzerinde etkilidir. Bu nedenle meme estetiği operasyonlarına gösterilen ilgi giderek artmaktadır.

Meme küçültme ameliyatı büyük ve ağır göğüslerin boyutunun ve ağırlığının azaltılması, estetik açıdan daha hoş ve hastanın vücuduyla orantılı meme konturu oluşturmaya yardımcı olan bir kozmetik cerrahi prosedürüdür. Meme küçültme estetiği ameliyatı ile memede ağırlık yapan ve sarkmaya neden olan cilt dokusu çıkarılır. Geriye kalan meme dokusunun daha dik ve estetik bir görünüme sahip olması sağlanır. Meme küçültme estetiği ilk bakışta estetik kaygılarla yapılan kozmetik bir ameliyat gibi görünse de aslında sağlık sorunlarını giderme amacına yönelik olarak uygulanabilen rekonstrüktif bir ameliyat olma özelliğine de sahiptir.

Memelerin iriliğine bağlı olarak sarkması kadınların ciddi sırt ve boyun ağrıları yaşamasına hatta kamburluğa neden olabilir. Ayrıca memelerin boyutuna bağlı olarak meme altlarında pişik, yara, mantar ya da enfeksiyonlar meydana gelebilir. Memeleri normalden daha büyük boyutlarda olan kadınlar günlük fiziksel aktivitelerini yerine getirirken çeşitli zorluklarla karşılaşabilirler. Ayrıca istedikleri kıyafeti giyme konusunda da sorunlar yaşayabilirler. Bu tür durumlarda uygulanan meme küçültme estetiği ameliyatı ile kişinin vücut ölçüleri göz önünde bulundurularak meme dokusu yeniden şekillendirilir. Bu sayede kişinin memelerinin normalden büyük boyutlarda olması nedeniyle yaşadığı psikolojik ve fiziksel sorunlar giderilebilir.

Meme Küçültme Estetiği Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Meme küçültme estetiği ameliyatı hasta özelinde belirlenen farklı tekniklerin kullanılmasıyla genel anestezi altında gerçekleştirilen bir cerrahi prosedürdür. Meme küçültme ameliyatında deri ve memenin içerisindeki yağ dokusu belirlenen yönteme uygun yapılan kesilerle çıkarılır. Ameliyat esnasında kullanılacak olan yöntem hastanın cilt yapısına, meme boyutuna, meme başının meme kıvrımına göre duruş yerine, meme dokusuna, meme başı ile omuz ve kalça arasında olan mesafe gibi birtakım etkenler göz önünde bulundurularak belirlenir.

Lolipop kesi yönteminde hastanın meme ucunun çevresinde dairesel bir kesi yapılır. Fazla olan meme ve cilt dokusu çıkarılır. Bu işlem gerçekleştirilirken kişinin fiziki görünümü ve elde edilecek olan memelerin vücudun geneli ile olan orantısı değerlendirilmelidir. Eğer gerekli görülürse operasyon esnasında meme başı da yukarı doğru taşınabilir. Operasyon süt kanallarının herhangi bir zarar görmesinin engellenmesi için titizlikle gerçekleştirildikten sonra deri kapatılır. Meme içerisinde biriken sıvının ve kanın dışarı atılabilmesi aynı zamanda iyileşme sürecinin hızlanması için bölgeye dren yerleştirilerek meme küçültme estetiği ameliyatı tamamlanır.

Ters T kesi yöntemi memenin alt kısmında ters T harfi şeklinde kesi yapılarak gerçekleştirilir. Fazla olan meme dokusu ve cildin alınmasının ardından operasyon tamamlanır. Meme küçültme estetiği operasyonları en iyi sonuçların alınabilmesi için genellikle meme dikleştirme estetiği ameliyatı ile birlikte uygulanır.

Meme Küçültme Estetiği Kimlere Yapılır?

meme küçültme estetiği kimlere yapılır

Meme küçültme estetiği ameliyatı genellikle 18 yaşının üzerindeki kişilere uygulanan bir cerrahi prosedürdür. Ancak yaştan daha önemli olarak kişinin vücut gelişinin hem fiziksel hem hormonal olarak tamamlanmış olmasına dikkat edilir. Meme küçültme estetiği ameliyatı memelerinin normalden büyük olması nedeniyle sırt ağrısı, boyun ağrısı, pişik, tahriş ve mantar gibi sağlık sorunları yaşayan, memelerinin boyutlarından rahatsızlık duyan ve memelerinde sarkma sorunu olan kadınlara uygulanabilir.

Meme küçültme estetiği ameliyatı yaptırmak isteyen hasta öncelikle detaylı bir muayeneden geçirilir. Memelerinin büyüklüğü, şekli ve cilt yapısı incelenir. Meme küçültme estetiği ameliyatı ile memelerinin ne kadar küçültüleceği memenin mevcut durumunun ve hastanın beden yapısının değerlendirilmesinin ardından hasta ve cerrah tarafından birlikte karara bağlanır. Yapılacak olan operasyon, uygulanacak olan teknik ve operasyon sonrası süreç ile ilgili olarak hasta bilgilendirilir. Ardından hastanın kan değerleri ve radyolojik olarak meme incelemesi yapılır. Hastadan operasyondan 2 hafta kadar önce sigara ve kan sulandırıcı özelliğe sahip ilaç kullanımını bırakması istenir.

Meme küçültme estetiği ameliyatları memelerin boyutuna, sarkıklık derecesine ve ne kadar küçültme yapılacağına göre 2.5 – 4 saat kadar sürebilir. Ameliyat genel anestezi altında yapıldığı için hastanın operasyon esnasında acı ya da ağrı hissetmesi söz konusu değildir. Normal şartlar altında hastalar operasyondan yaklaşık 4 saat sonra sıvı gıdalar alabilirler. Sıvı gıdaların kolay tolere edilmesi durumunda ameliyattan 6 saat sonrasından itibaren hafif gıdalar tüketilebilir.

Ameliyatın ardından basit ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilecek düzeyde ağrı hissedilebilir. Şişme ve ödem engelleme amacına yönelik olarak buz uygulaması yapılması tavsiye edilir. Sağlıklı ve hızlı bir iyileşme süreci yaşanabilmesi için doktorun reçete ettiği ilaçlar düzenli bir şekilde kullanılmalıdır. Ameliyattan sonra doktorun belirttiği süre boyunca sporcu sütyeni kullanılması çok önemlidir. Duş yapılması için drenlerin çıkarılması gerekmekte olup operasyonun ardından belirli bir süre boyunca ağır aktivitelerden ve kolları yukarı kaldırmaktan kaçınılmalıdır. Ameliyattan sonra 2 hafta süreyle havuza ve denize girilmemelidir. Doktorun önerdiği iz azaltıcı kremlerin altı ay boyunca kullanılması önemlidir.