saç ekimi sonrası uyuşukluk ve agrı nasıl geçer
saç ekimi sonrası uyuşukluk ve agrı nasıl geçer

Saç ekimi cerrahi bir işlem olduğu içi her cerrahi işlem sonrasında olduğu gibi saç ekimi sonrasında da bir iyileşme süreci yaşanır. Bu süreçte hastaların sıklıkla karşı karşıya kaldığı durumların başında uyuşukluk ve ağrılar gelir. Uyuşukluk prosedür sırasında uygulanan anesteziye bağlı olarak gelişir ve ne zaman geçeceği hastadan hastaya değişebilir. Genellikle saç ekimi sonrası uyuşukluk prosedürü izleyen ilk 24 saat içinde geçer. Bazı kişilerde nadiren hassasiyet görülebilir. Bu durumda saç ekimi sonrası uyuşukluk 2 ila 6 ay kadar devam edebilir.

Saç ekimi sonrası uyuşukluğun nedeni, ekim prosedürü sırasında hastanın konforunu artırmak için uygulanan anestezidir. Cildin uyuşması ve kişinin ağrı hissetmesinin önlenmesi için lokal anestezi tek bir bölgeye uygulanır ve uyuşukluk bu bölgede yaşanır. Saç ekimi sonrası uyuşukluk geçici bir durum olduğundan endişelenmek gerekmez. Uyuşukluk belirtileri kaşıntı, karıncalanma ve batma hissidir. Bunlar aynı zamanda hastanın iyileşmekte olduğunun da göstergeleri olduğundan saçın ve sonrasındaki sürecin takip edilmesi hastanın konforunu artıracak etkenler arasında sayılabilir.

Saç ekimi sonrası uyuşukluk hissi kişiden kişiye değişebilir. Bazı kişilerin vücutları anesteziye daha duyarlıdır. Bu nedenle, saç ekimi işleminin konforunu artırmak için yapılan uygulamadan sonra anestezik ilacın etki süresi farklı olabilir. Saç ekimi sonrası uyuşukluk tamamen doğal olan ve kendiliğinden kaybolması için beklenmesi gereken bir durumdur.

Saç ekimi işleminden sonraki birkaç gün içinde ekim ve donör bölgedeki his kaybı nedeniyle kişi herhangi bir şey hissetmeyebilir. Zaman içinde kafada oluşan kaşıntı, uyuşukluğun geçtiğine dair bir kanıttır. Bu durum kişiyi zaman zaman rahatsız edebilse de anestezinin geçtiğinin göstergesi olarak kabul edilmelidir.

Saç Ekimi Ağrılı Bir İşlem Değildir

Saç ekimi ağrılı bir işlem değildir. Ancak bu, herhangi bir rahatsızlık olmadığı anlamına gelmez. Neyse ki saç ekimi sonrası ortaya çıkabilen ağrılar geçicidir.

Ameliyat sonrası ağrı pek çok hastada saç ekimi prosedüründen sonra ortaya çıkar. Bunun nedeni uygulanan saç ekimi tekniği sırasında şerit hasadı yapılırken periferik sinirlerin kesilmesidir.

Saç ekimi sonrası ağrı normalde birkaç gün sürer. Sonraki birkaç gün hafif bir rahatsızlık hissi oluşabilir. Ancak genellikle 3-4 günden fazla ağrı hissedilmesi gibi bir durum söz konusu olmaz.

Saç ekimi prosedüründen sonra doktor tarafından bu tür ağrıların azaltılması için reçete edilen ağrı kesiciler kullanılabilir. Ayrıca saç ekiminin hangi teknikle yapıldığı da hissedilen ağrı düzeyini belirleyebilir. Sağlıklı bölgeden saç derisinin derisiyle birlikte saçın tamamen alındığı ve saç dökülmesi olan bölgeye ekildiği teknikte ağrılar daha kapsamlıdır. Kaybolması da daha uzun sürebilir.

Saç Ekimi Sonrası Bakım

saç ekimi sonrası bakım

Saç ekimi işleminden en iyi sonuçların elde edilmesi isteniyorsa iyileşme sürecine gereken özen gösterilmelidir.

Saç ekimi prosedüründen sonraki 3 gün boyunca alkollü içecekle tüketilmemelidir. Aksi takdirde alkol kanı incelterek kanamaya neden olabilir. Aynı süre içerisinde vitamin, aspirin ve kan inceltici özelliği olan diğer ilaçlar kullanılmamalıdır.

Saç ekimi prosedüründen sonra hastalara şişmeyi ve enfeksiyonu önlemek aynı zamanda oluşabilecek ağrıları hafifletmek için ilaçla reçete edilebilir. Bu ilaçların düzenli bir şekilde kullanılması iyileşme sürecini olumlu yönde etkiler.

Ameliyattan sonra en az 3 gün koşma, bisiklete binme, ağırlık kaldırma gibi egzersizler ile beyzbol, futbol, golf gibi aktivitelerden kaçınılmalıdır. Bu kritik süreçte aktivite kısıtlamasına gidilmezse kanama ve greft kaybının yanı sıra göz ve alın çevresinde yoğun şişlikler ortaya çıkabilir. Bu nedenle ameliyattan sonraki 1 hafta boyunca şiddetli fiziksel aktivitelerden uzak durmaya özen gösterilmelidir.

Kanamanın ve aşırı şişmenin önlenmesi için ameliyattan sonra en az 48 saat süreyle öne eğilmemeli ve ağır kaldırılmamalıdır. Bu süre zarfında, özellikle uyurken baş ve vücut kalp seviyesinin üzerinde tutulmalıdır.

Nadir durumlarda bir ya da daha fazla greft bölgesinde küçük kanamalar oluşabilir. Bu durumda bölgeye 5 ila 10 dakika boyunca nemli ve temiz bir bezle hafif basınç uygulanmalıdır. Ancak bu esnada çevredeki greftlerin bozulmamasına özen gösterilmelidir.

Donör alanda, 3 gün boyunca saatte 10 dakika doğrudan dikiş hattı alanına buz kompresi uygulanmalıdır. Bölgeye gazlı bez uygulandıktan sonra buz paketi bunun üzerine yerleştirilmelidir. Saç ekimi yapılan alanda buz kompresi doğrudan uygulama bölgesine temas ettirilmemelidir. Bunun yerine 3 gün boyunca saatte 10 dakika alın bölgesine buz kompresi yapılmalıdır.

Bazı durumlarda saç ekimi prosedürü sonrası şişlik oluşabilir. Genellikle alından ve burun köprüsünün üzerinden başlayan şişlik ortalama 48 ila 72 saat içinde geçer. İlk 3-4 gün baş ve üst beden birkaç yastıkla desteklenerek uyunmalıdır. Bu, alnın şişmesini engelleyecek etkili bir yöntemdir.

Ameliyattan sonra saçların yıkanması doktor tarafından onaylandığında şampuan elde köpürtülmeli, donör ve aşılı bölgeye hafifçe uygulanarak saç yıkanmalıdır. Soğuk su ve hafif su basıncı ile saç durulanmalıdır.

Greft bölgesinde 24-72 saat sonra oluşan kabuklar 3 ila 10 gün içinde düşer. Bu kabuklar alınmamalı ve kaşınmamalıdır. Aksi halde enfeksiyon oluşabilir ve greftlerin hayatta kalması tehlikeye girebilir.

4 Yorumunuz

1. Ali işler
      12 Şubat 2023 at 12:16

Merhabalar hocam ,21 gün oldu saç ektirdim ekilen bölge de şişkinlik ve uyşuktur. Bu durum normal mı. Uyuşukluk ve şişkinlik ekilen greftlere zararı varmı Teşekkürler

• Op. Dr. Evren Tevfik İşçi
        6 Mart 2023 at 17:44

Merhaba, +90 542 830 80 62 numaramızdan bizlere ulaşabilir ve detaylı bilgi alabilirsiniz.

• Akin
          23 Ocak 2024 at 21:13