Sırt Germe Estetiği

Diğer estetik operasyonlar kadar ön planda olmamakla birlikte aslında sırt estetiği, vücut estetiğinde son derece önemli bir role sahip bulunuyor. Sırt bölgesi ile ilgili olarak en sık karşılaşılan sorunların başında; bölgede geniş ve kaba bir görünüme sahip olunması geliyor. Bu durum sırt bölgesinin fazla yağlı olmasından kaynaklanıyor. Bu bölgeden yağ alınması işlemleri, vücut şekillendirmede son derece olup sırt bölgesinde yapılan estetik amaçlı işlemlerin tamamı sırt estetiği olarak tanımlanıyor.

Sırt Germe Estetiği Nedir?

Aşırı kilo alıp verme, yer çekimi ve benzeri nedenlerle deri ve kas dokusunda yaşanan değişimler tüm vücutta olduğu gibi sırt bölgesinde de sarkmalara neden olabiliyor. Aşırı kilo veren kişilerde, yer çekimi, hormonlar ve yaşın ilerlemesi ile birlikte deri ve deri altı dokularında önemli ölçüde hacim artışı, kaslarda gevşeme ve deri elastikiyetinde azalma görülebiliyor. Kilo vermenin ardından bu dokuların miktarında önemli miktarda azalma yaşanmakla birlikte derinin, deri altı yağ dokusunun ve bölgesel kasların çoğu kez yeterince toparlanamadığı biliniyor. Genişlemiş olan deri elastik lifleri birbirinden ayrılıyor. Çoğu zaman hoş görünmeyen derin çatlaklar ve sarkmalar oluşabiliyor. Buna bağlı olarak deride; egzersiz ve diyetle düzelmesi söz konusu olmayan, yağ birikimi ile beraber deri sarkıklığı ve kaslarda gevşemeye bağlı olarak şekil bozukluğu meydana gelebiliyor.

Sırt Germe Estetiği Neden Yapılır?

Sırt bölgesinde fazlalık oluştuğu durumlarda bu bölgede kaba bir görüntü meydana gelmiş oluyor. Kadınlar özellikle sırt bölgesini açıkta bırakan elbiseler giymeyi tercih ettiklerinde; sırtta dolgunluk ve koltuk altına doğru taşma olduğunda son derece rahatsız edici bir görünüm ortaya çıkabiliyor. Oluşan estetik kaygı nedeniyle pek çok kadın sırt estetiği çözümüne başvurmayı tercih ediyor.

sırt germe

Her iki kürek kemiğinin olduğu bölge, enseye doğru uzanan bölge, aşağıda bel oyuntusuna kadar uzanan alan ve her iki memeden koltuk altına uzanan alanın tümü sırt bölgesini oluşturuyor. Bu bölgeler genel olarak yağ birikimine ve genişlemeye çok uygun alanlar olarak kabul ediliyor. Bazı insanlarda ise yapısal olarak sırt bölgesi prime yağ depolama alanı olabiliyor. Bu durum kadınlarda erkeksi bir görünüm ortaya çıkmasına yol açabiliyor. Bu vücut tipi çoğunlukla; geniş sırt yapısından, iri memelerden ve dar kalça yapısından meydana geliyor.

Hastaların vücutlarının toparlanabilmesi için uygulanan vücut germe ameliyatları ile temel olarak hastada fazla olan cilt ve cilt altı dokularının toparlanıp sıkılaştırılması hedefleniyor. Bu amaç doğrultusunda; hasta özelinde sırt germe, karın germe, kol germe ve uyluk germe ameliyatları tek tek ya da kombine olarak uygulanabiliyor. Daha düzgün görünümlü bir vücut konturu elde edilmesini amaçlayan operasyondan önce hastanın kilo vermesinin tamamlanmış, istikrarlı bir şekilde ideal vücut kilosuna erişmiş olması gerekiyor. Operasyon erken dönemde yapıldığı takdirde kilo kaybının devam etmesi nedeniyle sarkmaların yeniden ortaya çıkması durumu söz konusu olabiliyor.

Sırt Germe Estetiği Kimler İçin Uygundur?

Sırt bölgesinde yoğun yağ birikimi olan hastalar sırt germe estetiği operasyonları için en uygun adaylar olarak kabul ediliyor. Deride hoş görünmeye derin çatlaklara ve sarkmalara sahip olan kişilerde, sırt derisinde ve kaslarında gevşemeler olan kişilerde, iç çamaşırı, mayo ya da elbiselerden taşan fazla cilt ve cilt altı dokusuna sahip olan kişilerde sırt germe estetiği operasyonlarına ihtiyaç duyulabiliyor.

Sırt Germe Estetiği Çeşitleri Nelerdir?

Sırt estetik ameliyatları; liposuction yani yağ alma ve deride aşırı sarkma olduğu durumlarda sırt germe operasyonu olarak yapılabiliyor.

Operasyon Süreci

Sırt germe estetiği İstanbul operasyonlarında; koltuk altı, kürek kemiklerinin üzerindeki alan, meme yanları ve kimi zaman meme altına doğru uzanan sütyen hattı bölgelerindeki yağlar alınıyor. Bu işlem sonucunda sırt bölgesinin bedeninin küçültülmesi amaçlanıyor. Ancak bazı durumlarda bunun için yalnızca yağ alınması işlemleri yeterli olmayabiliyor. Aşırı ölçüde kilo verip deri sarkması bulunan hastalarda sütyen hattı bölgesinden kürek kemiklerine kadar uzanmakta olan hat boyunca fazla derinin alınacağı şekilde deri germe işlemi yapılması ihtiyacı da doğabiliyor.

Sırt çevresinde oluşmuş bulunan gevşek deriler, dokuların yetersiz kalmasına bağlı olarak toparlanamadığından hastalara sırt germe operasyonu uygulanması gerekebiliyor. Sırt germe operasyonu esnasında işlem genellikle yatay kesi açılarak gerçekleştiriliyor. Bu işlem esnasında kaslar çok daha sıkı bir hale getiriliyor. Operasyon esnasında sinirlere ve dokulara herhangi bir zarar verilmemesi en önemli konulardan biri olarak kabul ediliyor. Sırt germe operasyonunun ardından hastalar hem fiziksel olarak bir yükten kurtulmuş hem de estetik bir görünüme kavuşmuş oluyorlar.

Genel anestezi altında uygulanan ameliyat yaklaşık 2 saat kadar sürüyor. Genelde hastanın bir gece hastanede kalması isteniliyor. Eğer hasta sigara kullanıyorsa operasyondan önce 1 ay süreyle bırakılmış olması doktorların tavsiyeleri arasında yer alıyor. Ayrıca hastanın kullandığı aspirin, kan sulandırıcı ya da başka ilaçlar, geçirdiği ameliyatlar ve hastalıklar varsa bunların bilgisini de paylaşması gerekiyor.

iyileşme süreci

İyileşme Süreci

Sırt germe estetiği operasyonlarında cerrahi uygulamanın yapıldığı alan üzerine doku yapıştırıcı bantlar yerleştiriliyor ve hastalara vücut korseleri giydiriliyor. Cerrahi operasyonun ardından gelen ilk gün cilt altında kan ve sıvı birikiminin engellenebilmesi için drenler yerleştirilmesi söz konusu oluyor. Operasyonun ardından doktor, uyması gereken kurallar hakkında hastasını bilgilendiriyor ve kullanması gereken ilaçları içeren reçeteyi hazırlıyor. Cerrahi müdahalenin yapıldığı alanda oluşması söz konusu enfeksiyon ve yara iyileşmesi açısından hasta erken dönemde izleniyor. Hastaların özellikle dik pozisyonda iken kendilerini öne doğru aşırı germe hareketlerinden korumaları iyileşme süreci açısından son derece büyük önem taşıyor.

Sarkık derinin ortadan kaldırılması için uygulanan cerrahi işlemler esnasında söz konusu bölgelerde kesiler açılıyor. Bu kesilerin boyutları, sarkık derinin fazlalığına göre değişiklik gösterebiliyor. Kesi izleri kalıcı olmasa da operasyon sırasında uzman plastik cerrahlar kesi izlerini mümkün olduğunca saklamayı tercih ediyorlar. Bu izler zaman içerisinde silikleşerek belli belirsiz bir görünüme de gelebiliyorlar.

Sırt germe estetiği operasyonun ardından hastaların iyileşme süresi hasta özelinde değişiklik gösterebiliyor. Operasyonun ardından yara yerleri dört hafta kadar sporcu korsesi ile destekleniyor. Genelde hastalar 3.günden sonra duş yapabiliyor. Morarma oluştuğu durumlarda yaklaşık 10 gün içerisinde tamamının geçtiği ve hastanın operasyonun ardından kısa süre içerisinde günlük rutin hayatına dönebildiği biliniyor. Ancak, 4 hafta süre ile aktif spor aktivitelerinden kaçınılması gerekiyor.

Riskler Nelerdir?

Her cerrahi operasyonda söz konusu olduğu gibi sırt germe estetiği operasyonlarında da bazı riskler bulunduğu biliniyor. Kanama, alerjik reaksiyon, enfeksiyon, deri altında sıvı birikmesi, duyu ve doku bozuklukları gibi riskler bulunmakla birlikte son dönemlerde gelişen yöntemler sayesinde bu riskler en aza indirilmiş bulunuyor.

Yaş Sınırlaması

Yüz, karın ve sırt bölgeleri için uygulanmakta olan germe ameliyatlarının genellikle 50’li yaşlardan itibaren yapılması tercih ediliyor. Ancak, kişinin sık sık kilo alıp vermesi ve liposuction ameliyatının ardından vücudun sarkmasının önlenmek istenmesi durumunda daha erken yaşlarda da germe ameliyatı yapılabiliyor. Diğer bir deyişle ameliyatın yapılıp yapılamayacağına dair karar hasta özelinde veriliyor.

Sırt Germe Estetiği Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Ameliyat Ne Kadar Sürer?

Hastane ortamında ve genel anestezi altında gerçekleştirilen sırt germe estetiği ameliyatları yaklaşık olarak 2 saat kadar sürüyor. Hastalar genellikle bir gece hastanede yatırılıp herhangi bir sorun olmadığı takdirde ertesi gün taburcu ediliyorlar.

Ağrı ya da Acı Hissedilir Mi?

Hastalar operasyon esnasında herhangi bir acı ya da ağrı hissetmiyorlar. Sırt germe estetiği operasyonlarından sonra bir miktar ağrı olsa da operasyondan sonra hastanede verilen güçlü ağrı kesicilerin yanı sıra taburcu olduktan sonra doktorun reçete ettiği ağrı kesicilerin de kullanılması ile bu süreç neredeyse ağrısız atlatılabiliyor.

Operasyon Sonrasında İz Kalır Mı?

Sırt germe İstanbul ve diğer illerimizde sıkça uygulanan estetiği operasyonlardan olup ameliyat esnasında kendiliğinden eriyen dikişler kullanılıyor. Yara izleri iç çamaşırının altında kalacak şekilde oluyor. Hastanın cilt yapısına bağlı olarak hasta özelinde farklılıklar söz konusu olsa da yara izleri ortalama 9-12 ay arasında soluklaşmış oluyor.

Sırt germe Estetiği Fiyatları Ne Kadar

Sağlık Bakanlığı onaylı olarak faaliyet gösteren merkezlerin internet siteleri üzerinde fiyat belirtmeleri yasal olarak kabul edilmiyor. Bu nedenle +90 542 830 80 62 no’lu telefondan kliniğimizi arayıp sırt germe estetiği fiyatları ve sırt germe estetiği ameliyatları ile ilgili olarak bilgi alabilirsiniz.

Sırt Germe Ameliyatı Geçici Mi?

Sırt germe ameliyatının sonuçları genellikle kalıcı olsa da hastada, yaşlanma ya da kilo alımı gibi farklı nedenlerden dolayı zaman içerisinde yeni sarkmaların oluşması riskinin bulunduğu da biliniyor.

Ne Zaman Normal Hayata Dönebilirim?

Sırt germe estetiği ameliyatından sonra iyileşme süresi hastadan hastaya farklılık gösterebiliyor. Ancak hastalar genel olarak operasyondan kısa bir süre sonra günlük rutin hayatlarına dönebiliyorlar. 4 hafta sonra da spor faaliyetlerine başlayabiliyorlar.